Değerli okurlarım Google, her ne kadar bize Adwords hakkında
doküman sunsa da asla yeterli olan stratejiyi ve ileri düzey bilgileri
aktarmayacaktır. Sizlere bu yazımda Google Adwords ile alakalı olarak doğru
stratejiyi oluşturmanın yollarından bahsediyor olacağım.
Öncelikle şunu belirtmeliyim ki, sektörünüz ile alakalı
doğru strateji oluşturmak zamanınızı alacaktır. Doğru strateji oluşturmayı
bilmiyorsanız, Adwords uzmanı ile
iletişim kurarak yardım talebinde bulunabilir veya yazımın devamında sizlere
aktaracağım bilgileri adım adım uygulayarak doğru hedefleme ve stratejiyi
kendinize edinebileceksiniz. Doğru bir stratejinin oluşturulması tamamen
müşteri gibi düşünüp araştırmadan geçmekte, ancak sizlere Google Adwords ’ün
bize sunmuş olduğu yeniden pazarlama ve dinamik pazarlama kavramını çok iyi
derecede bilmenizdir. Bu kavramlardan sizlere kısaca bahsedeyim.
Yeniden pazarlama;
Yeniden pazarlama stratejisini uygulayabilmek için Google
Adwords’den oturum açmanız gerekmektedir. Daha sonra sağ tarafta bulunan
“Paylaşılan Kitaplık” sekmesinde yer alan hedef kitleler bölümünden yeniden
pazarlama listesi oluştur diyerek, yeniden pazarlama kodunuzu edinerek
sitenizin <body></body> ile başlayan bölümüne yapıştırmanız
gerekmektedir. Bu kod sayesinde sitenizi ziyaret eden kullanıcıların
tarayıcılarına küçük bir dosya yerleştirerek bilgisini sizin hazırladığınız
listelerde tutar. Bu listeleri kullanarak kampanyalarınızın görsellerini
sitenizi ziyaret eden kullanıcılarınıza yeniden gösterebilirsiniz.
Dinamik Yeniden Pazarlama;
Dinamik yeniden pazarlama reklamının amacı, sitenizde
bulunan ürünlerinizi Merchant Center’dan otomatik olarak kendi hazırladığı
şablon ile kullanıcılarınıza dinamik olarak göstermeye dinamik yeniden
pazarlama diyebiliriz. Burada oluşturmuş olduğunuz listeleri de dâhil ederek
çapraz stratejiler geliştirebilirsiniz. Eğer bu listeleri oluşturamıyor ya da
doğru stratejiyi bulamıyorsanız Adwords
uzmanı olarak sizlere bu konuda destek olabilirim. Destek için www.omerabanoz.com adresinden
ulaşabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Mesajınız onaylanmıştır. Teşekkür ederim.